't Is officieel! - Reisverslag uit Lublin, Polen van arnold en annemarie berge - WaarBenJij.nu 't Is officieel! - Reisverslag uit Lublin, Polen van arnold en annemarie berge - WaarBenJij.nu

't Is officieel!

Door: arnoldannemarie

Blijf op de hoogte en volg arnold en annemarie

13 Januari 2012 | Polen, Lublin

Hallo allemaal!

Afgelopen 2 weken zijn erg goed verlopen, Jakub is een vrolijk mannetje en ontdekt alles! We moeten hem echt in de gaten houden, zo stopt hij bijvoorbeeld zijn speelgoed in de wasmachine. Hij speelt heel graag verstoppertje met ons, en ligt dan helemaal in een deuk! Het slapen gaat goed, alleen als er mensen hier over de vloer zijn geweest, is hij van slag, en gaat dan moeilijk slapen en droomt veel.
We hebben natuurlijk veel verplichte bezoekjes gekregen van adoptieorganisatie, pleegvader en onze contactpersoon/tolk. Voor Jakub is dat soms verwarrend en dan denkt hij dat hij weer mee moet, voor ons soms ook wel weer fijn, omdat je dan even aanspraak hebt.
Als Jakub met ons is, is hij helemaal zich zelf, hij lacht, begint te praten en loopt al een paar stappen los. Hij maakt grote sprongen in zijn ontwikkeling. Zo eet hij sinds kort met een vorkje (wat hij nog niet kon) en wil hij z'n flessen in de ochtend en avond niet meer hebben.
Omdat hij alles zo aan het ontdekken is, en alles tegelijk wil, gaat er ook wel eens wat mis! Zo vonden we hem begin deze week met een bloedneus in bed, omdat hij waarschijnlijk met z'n vinger erin had gezeten, gelukkig is het allemaal goed afgelopen!
Gisteren is Jakub officieel onze zoon geworden in de rechtbank. We moesten voor de rechter verschijnen samen met pleegvader en onze tolk. We werden verhoord, en meerdere malen werd ons gevraagd of we zeker wisten of we Jakub wilden adopteren.
Daar hebben we volmondig JA opgezegd natuurlijk.
Ook hebben we te horen gekregen dat we een verkorte procedure krijgen, dat houd in dat we nu nog het minimale aantal dagen (15)in Polen moeten blijven tot we al onze documenten op kunnen halen, om daarna vervolgens naar Warschau te reizen naar de NL ambasade om daar een noodpaspoortje voor Jakub te laten maken. We hebben dus deze week ook al pasfotootjes laten maken voor z'n paspoort. Dit alles houd in dat we (als alles verder goed verloopt) D.V. 31 jan/1 febr. weer terug zijn in NL!
We kijken er erg naar uit, en missen onze fam. en onze huisdieren ook!
Lijkt ons heerlijk om weer in ons eigen huisje te zijn, al hebben we hier ook erg getroffen!

Gr. Arnold, Annemarie en Jakub

• 13 Januari 2012 - 09:49

Ad En Koos:

van harte gefeliciteerd.
    weer een belangrijke stap gehad

• 13 Januari 2012 - 10:12

Fam Zuijdwegt Breda:

van harte gefeliciteerd en veel geluk met jullie knulletje lief ventje hoor

• 13 Januari 2012 - 10:25

Rob En Helma:

Goed nieuws! Leuk hoor! Nu nog eventjes daar volhouden en dan heerlijk in je eigen huisje, met eigen familie en vrienden. Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!

Geniet ervan!

• 13 Januari 2012 - 12:01

Ome Henk En Tante Co:

Gefeliciteerd

Je hebben nu helemaal de zekerheid dat Jakub van jullie is.
    Geniet er maar van!

• 13 Januari 2012 - 15:10

Opa Oma Hoogstrate:

We hebben het gelezen en feliciteren jullie met de vooruitgang in al de beslommeringen en geloven dat je blij zullen zijn dat die hele ceremonie achter de rug is gr van ons

• 13 Januari 2012 - 19:13

Jo,Le En Mar:

Lieve Arnold & Ann,

VAN HARTE GEFELICITEERD!!
    Nu is het officieel een ' van den Berge' , heerlijk gevoel geeft dat he? Al die spannende dingen achter de rug heerlijk! Nu nog de laatste dingetjes regelen in Warschau, maar dat komt allemaal wel in orde!
    Geniet nog even van de laatste daagjes daar, en geniet vooral van jullie lieve kleine deugniet!! haha wat een ondernemend mannetje:) Die mag je zeker wel goed in de gaten houden!
    Mooi ook dat hij al vooruitgang boekt, een teken dat hij zich goed op zijn gemak voelt bij jullie!

Liefs van ons drie.

• 13 Januari 2012 - 19:52

OmePiet & Tante Ria:

Gefeliciteerd
    Fijn dat alles zo goed mag gaan
    nog een goed verblijf en we hopen
    dat jullie spoedig naar huis kunnen gaan.

• 13 Januari 2012 - 20:16

Ome Jos & Tante Dini:

Gefeliciteerd hoor!
    Nu is hij dus echt jullie Jakub van den Berge.
    De komende weken zullen nog best lang duren maar je kunnen nu af gaan tellen.
    Een goede en voorspoedige reis naar huis hopen we.
    gr. van ons

• 13 Januari 2012 - 22:50

Arno, Marieke Eliza:

Lieve Arnold, Annemarie en Jakub!

Heel erg gefeliciteerd!!! Al voelde het allang zo, maar heel fijn dat het nu allemaal officieel is! En nu genieten van de laaste 2 weekjes in Polen en dan wacht jullie eigen huisje weer op Jullie.

Veel liefs van ons!!

• 14 Januari 2012 - 13:05

Rins En Gerdine:

Hallo!!

Wat heerlijk om te zien die foto's.
    En wat fijn om te horen dat Jakub het zo goed doet. Echt een kanjer!
    Ik kreeg even een brok in mnn keel toen in las dat Jakub nu officieel jullie zoon is! Bij mij duurt het altijd even voordat ik besef dat het werkelijkheid is :-).
    We hopen nog op hele goede dagen met elkaar. Zo bijzonder voor jullie!

Liefs Rins en Gerdine

• 14 Januari 2012 - 13:05

Rins En Gerdine:

Hallo!!

Wat heerlijk om te zien die foto's.
    En wat fijn om te horen dat Jakub het zo goed doet. Echt een kanjer!
    We hopen nog op hele goede dagen met elkaar. Zo bijzonder voor jullie!

Liefs Rins en Gerdine

• 15 Januari 2012 - 19:35

Marco,Anita,Ann&Ram.:

Van harte gefelicteerd en veel geluk samen nog even volhouden en dan weer heerlijk terug naar huis met zijn drieen

• 16 Januari 2012 - 12:46

Mario En Marianka:

van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
    het zal wel heel spannend geweest zijn. heel fijn om te weten dat alles geregeld is (op de laatste dingetjes na) het is een echt deugnietje dus.
    gr mario, marianka elza-marie en carmen

• 16 Januari 2012 - 20:09

Marco,Anita,Ann&Ram:

gefeliciteerd, met jullie zoontje

• 17 Januari 2012 - 11:53

QFam Kelder:

Hoi Arnold, Annemarie en Jacub,

Wat geweldig, dat hij nu officieel op jullie naam staat! Nog even genieten van de laatste weekjes en dan lekker naar huis!

Groetjes Rick, Karin en Michal Kelder

• 23 Januari 2012 - 11:41

Susanne Schrijver:

GEFELICITEERD met jullie zoon! Wat goed dat het nu officieel is, veel geluk samen!