Welkom op onze weblog! - Reisverslag uit Oostdijk, Nederland van arnold en annemarie berge - WaarBenJij.nu Welkom op onze weblog! - Reisverslag uit Oostdijk, Nederland van arnold en annemarie berge - WaarBenJij.nu

Welkom op onze weblog!

Door: arnoldannemarie

Blijf op de hoogte en volg arnold en annemarie

15 November 2011 | Nederland, Oostdijk

Lieve familie, vrienden en bekenden,

Na 2 hectische weken hebben we eindelijk tijd om alvast een stukje op onze weblog te schrijven.
Zoals de meesten al wel wisten zijn wij sinds oktober 2008 gestart met een adoptieprocedure om een kindje uit Polen te adopteren.
In de winter van 2009 op 2010 hebben we in Rotterdam de VIA-cursus gevolgd, en in de zomer van 2010 onze gesprekken gehad bij de Raad voor de Kinderbescherming. Uit eindelijk in September 2010 onze beginseltoestemming. Daarna konden we dus gaan beginnen met het verzamelen van alle documenten en stonden we uiteindelijk op 31 januari 2011 op de wachtlijst voor een kindje uit Polen!
Regelmatig (iedere maand) hadden we even contact met Stichting Kind en Toekomst die voor ons bemiddelt. De wachttijden waren afgelopen jaar behoorlijk opgelopen (van 12 maanden naar 18-24 maanden voor een jong kindje) dus wij waren helemaal nog niet berekend op hét telefoontje!

En dáár gaat dan de telefoon! Op 2 november werden we gebeld dat er een kindje voor ons was! En of we de volgende dag naar het kantoor in Halle wilden komen! Daar kregen we uiteindelijk alles te horen. Het is een jongetje van 1,5 en hij heet Jakub Adryan (en straks van den Berge natuurlijk).Ook kregen we de foto's te zien, we waren direct verkocht! We kregen een dag bedenktijd, maar daar hoefden we niet lang over na te denken, de volgende morgen direct om 9 uur gebeld om onze toestemming te geven!

Vrijdag 11 november wéér naar Halle, maar nu om de reis door te nemen. Alles gaat in een sneltreinvaart. Sommigen moeten wel weken wachten op dit afreisgesprek, bij ons dus al na een week! Ook was al bekend dat we al snel konden afreizen, inmiddels weten we dus dat we 23 november in Polen worden verwacht!

Op dit moment verblijft ons kleine mannetje in een pleeggezin in Lublin, dit is een behoorlijk stuk rijden met de auto (16 uur), daarom gaan we het in 2 keer doen. Maandag 21 november zullen we vertrekken en op de Duits-Poolse grens zullen we in een hotel overnachten, om vervolgens de volgende dag verder te reizen naar Lublin.

We vinden het erg leuk dat jullie ons willen volgen op deze weblog, we zullen proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden!

Groetjes, Arnold en Annemarie

• 15 November 2011 - 22:19

Marieke En Arno:

Wat geweldig dat alles zo lekker snel gaat! Dan zitten we vanaf volgende week samen in Polen! Wij zijn ook zo benieuwd naar jullie mannetje:)
    Op de heenreis hebben wij ook op de Pools/duitse grens overnacht. Hotel Horda vlak bij Frankfurt oder. Een prima en betaalbaar hotel! We horen elkaar, en lekker genieten nu van het vooruitzicht om jullie zoon te gaan ontmoeten!

Lieve groetjes uit Polen,
    Arno en Marieke

• 16 November 2011 - 09:57

Helma & Rob:

Wow! Wat een kereltje! En wat super dat alles nu zo snel gaat! Wel spannend lijkt me.

Heel veel plezier in Polen! Geniet ervan!

• 16 November 2011 - 12:04

Adriaan & Jolinda:

Mooi kereltje zeg!
    Fijn dat jullie gelijk weten waar jullie aan toe zijn en dat de reis volgende week al is. Goede reis!
    We zijn benieuwd naar jullie ervaringen en jullie zoontje...

• 16 November 2011 - 12:17

Fam.Hage:

Lieve Arnold & Ann,

Ohww wat een super lief kereltje!!
    Wij zijn zo ontzettend blij voor jullie!
    Alles komt hier weer helemaal naar boven..het is zo bijzonder om dit mee te maken!!
    Geniet nu, en straks als je bent in het geboorteland van jullie lieve zoon..
    Wat zouden wij graag met jullie mee gaan naar Polen!
    Wij wensen jullie een voorspoedige reis en behouden aankomst in Lublin!

Liefs, Marysia, Joart & Leandra.

• 16 November 2011 - 13:20

Marielle:

He Arnold en Annemarie,

Wat een goed nieuws zeg, en fijn dat alles zo snel ga dat je niet zolang moet wachten.

Ik wens jullie een goed verblijf in Polen en geniet van jullie mannetje...

Wat zal dat een feetstelijke thuiskomst ook worden!

Groetjes Marielle

• 16 November 2011 - 14:21

Cor En Mia:

Wat fijn voor jullie zeg!
    Goede reis en geniet ervan.

• 16 November 2011 - 14:41

Fam Brauckman:

Lieve schatten,

Terwijl we dit schrijven zitten we op het vliegveld terug naar NL. We zijn ontzettend blij voor jullie en wensen jullie alle goeds toe ook een voorspoedige reis naar Polen. En dat jullie de kleine man maar in de armen mogen sluiten waar jullie zolang naar uit hebben gekeken.
    We hebben de fotos nog extra bestudeerd erg schattig en lief.
    Nou lieverd we spreken elkaar nog voor je weggaat maar toch alvast een reactie.
    Dikke knuffel.
    Sjemoeel en Jantine
    x voor Jakub van de kids

• 16 November 2011 - 16:01

Elly Vd Berge:

Wat fijn voor jullie dat er nu ineens schot in zit! Spannend hoor lijkt me, maar geweldig om straks jullie eigen kindje in handen te hebben. Een heel goede reis alvast, lekker genieten! (voorlopig wel even uitgewerkt zeker??)
    groetjes Elly (Kraam-collega)

• 16 November 2011 - 16:08

Edwin, Soraya Bartek:

Wat een prachtventje! Kan me voorstellen dat ie jullie harten gestolen heeft! En wat gaat het lekker vlot allemaal.
    Liefs soraya

• 16 November 2011 - 17:19

Josien Neels :

Lief klein mannetje !
    Daar moet je toch van houden ! Zo een
    " Hartendief "
    Annemarie ik weet zeker dat je verliefd op hem bent.

• 16 November 2011 - 17:45

Johan En Marieke:

Wat een schatje! Een hele goeie reis, we zullen jullie 'op de voet' volgen!

• 16 November 2011 - 18:03

Johan & Renske:

Hoi Arnold & Annemarie,

Wat fijn nieuws zeg, een zoontje voor jullie! We wensen jullie een hele goede reis toe en een goede ontmoeting met jullie zoontje. We hopen dat alles goed zal gaan en zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen. We zullen jullie volgen. Gods zegen in alles!

Groetjes,
    Johan & Renske
    Walther en Justin Krijger

• 16 November 2011 - 18:22

Rins & Gerdine:

Hoi A & A,

We gaan jullie zeker volgen, we zijn super blij voor jullie en heel benieuwd. Wat een knap kereltje, mooie ogen!
    Liefs ons

• 16 November 2011 - 18:37

Christella:

Wauw,wauw en nog eens wauw!!
    Wat een prachtig mooi mannetje!
    We wensen jullie een goede reis en een geweldig mooie ontmoeting met jullie zoontje!!
    Geniet van dit en alles wat komen gaat!!

Liefs Christella

• 16 November 2011 - 19:24

Noortje:

Wat gaat het lekker snel bij jullie! En oh wat een prachtig mannetje. Die ogen! Schijnt wel meer voor te komen bij Poolse kindjes... ;-)
    Heel veel succes en een goede reis alvast!
    Groetjes, Noortje

• 16 November 2011 - 20:17

Ome Jos En Tante Din:

Lieve Arnold en Annemarie,
    Een heel goede reis toegewenst,
    geniet er van we hopen dat alles voorspoedig mag verlopen en dat
    Jakub vlug aan jullie zal wennen.
    Spannend hé? het allerbeste en Gods zegen toegewenst.

• 16 November 2011 - 20:28

Linda:

wat een geweldig, lief en mooi kereltje om te zien!

ik hou jullie verslag in de gaten!

liefs linda

• 16 November 2011 - 20:33

Fam. Van Zweden:

Hoi Arnold en Annemarie

Wat een geweldig nieuws voor jullie. Wat een lief manneke! We wensen jullie een goede reis. Geniet van alles

• 16 November 2011 - 21:52

Pa En Ma Duijnkerke:

Lieve Anne en Arnold

Wat leuk jullie weblog.
    We hopen op een voorspoedige reis en zijn zo benieuwd naar onze derde kleinzoon.
    Geniet van jullie kleine mannetje en hopen jullie snel weer te spreken.

Liefs Pa en Ma

• 16 November 2011 - 22:28

Suzanne En Saulo:

Hoi Annemarie en Arnold!
    Wat een goed nieuws allemaal! Veel plezier in Polen!
    Groetjes

• 17 November 2011 - 03:04

Angelique Vd Hoven:

Hoihoi,

Wat een mooi mannetje! En wat gaat het snel!
    Succes met de voorbereidingen!

GRoetjes Angelique

• 17 November 2011 - 06:09

Ellen:

Wat gaat het bij jullie allemaal snel! Heerlijk! Wat een mooi kereltje! Succes met de voorbereidingen en dan snel naar jullie zoon! Genieten!!!
    Groetjes Ellen

• 17 November 2011 - 16:50

Ome Piet &tante Ria:

Hoi Arnold en Annemarie!
    Nog gefeliciteerd en een goede reis.
    we hopen dat jullie snel aan elkaar
    gewend zullen zijn.We hopen dat
    jullie veel liefde voor elkaar mogen
    krijgen.
    P.S Jacub ziet er heel lief uit.

• 17 November 2011 - 18:45

Ome Rinus En Tante T:

Een heerlijk mannetje, begrijpelijk dat jullie hem gelijk lief vonden. Wat mooi dat dit zo kan, mooie manier om kennis met Jakub te maken. We wensen jullie een goede reis. hart.gr. van ons

• 17 November 2011 - 21:20

O Ronald En T Carla:

Arnold en Annemarie,

Wij wensen jullie een voorspoedige reis naar Polen. Een lief mannetje, neem er de tijd voor dan komt de rest van zelf.