Onze ontmoeting!!! - Reisverslag uit Oostdijk, Nederland van arnold en annemarie berge - WaarBenJij.nu Onze ontmoeting!!! - Reisverslag uit Oostdijk, Nederland van arnold en annemarie berge - WaarBenJij.nu

Onze ontmoeting!!!

Door: arnoldannemarie

Blijf op de hoogte en volg arnold en annemarie

25 November 2011 | Nederland, Oostdijk

Daar zijn we weer!!

Gelukkig hebben we weer internet, zodat we jullie weer even op de hoogte kunnen stellen van onze belevenissen! Er waren hier in ons hotel problemen met internet. Afgelopen dagen waren erg intensief, maar we genieten hier volop!

Maandag op dinsdagnacht zijn we gebracht naar Brussel airport, daar zijn we met een klein vliegtuigje naar Amsteram gevlogen. Van Amsterdam rechtstreeks naar Warschau.We hadden op beide vluchten wat vertraging i.v.m. de mist, maar gelukkig hadden we tussentijds genoeg tijd over om over te stappen. Ik -Anne- vond het erg spannend hoe het zou gaan met onze koffers, omdat deze automatisch overgezet zou worden naar de laatste vlucht. Als dit mis zou gaan (waar je best vaak van hoort) dan hadden we geen kleding voor onszelf en speelgoed voor Jakub gehad.
Uiteindelijk op Warschau geland, waren onze koffers er gelukkig, alleen die van Ar was kapot gegaan, maar gelukkig zat alles er nog in. Echt niet normaal hoe hard die mannen van de transport met de koffers gooien!
Grazyna onze contactpersoon in Polen had geregeld dat haar tante (van 84 jaar) die in Warschau woont, en aardig engels/duits praat, ons daar op zou wachten om ons vervolgens naar het station te loodsen in Warschau.
We gingen met een taxi (dat is supergoedkoop in Polen) en kregen een rondleiding door Warschau omdat onze trein pas later zou vertrekken.
Vervolgens nog met de trein naar Lublin 2,5 en vanaf daar weer met een taxi naar hotel Huzar in Lublin, wat waren we moe na deze reis!!!

Aangekomen: eerst bijgekomen, alles rustig uitgepakt, even wat eten en heerlijk geslapen!
De volgende dag hadden we lekker de tijd om de stad wat te verkennen.
We zitten in het goedkope gedeelte van Polen en dat betekent dat alles even duur is als hier of goedkoper.

De volgende dag (woensdagavond) hebben we onze contactpersoon Grazyna ontmoet, een leuke klik hadden we direct met haar. Zij was al eerder in het pleeggezin geweest waar Jakub op dit moment verblijft. Zij is ook degene geweest die de foto's van hem heeft gemaakt die wij bij het voorstel te zien hebben gekregen.
Ze verteld voor lof over Jakub: wat een mooi mannetje is het! Zo lief, en heel veel charme, dat belooft wat!

De volgende morgen verschijnen voor de adoptieorganisatie, wat waren we zenuwachtig! We hadden allerlei verhalen rondom ons gehoord, dat het heel gewichtig is, strak in pak allebei dus. Maar eenmaal daar aangekomen viel alles mee.
Wij hadden ons voorgesteld aan een tafel te moeten zitten met allemaal gewichtige mensen, maar dit bleek minder waar. We hadden het gesprek slechts met 1 persoon, later kwam hier nog een 2de bij omdat zij niet op tijd kon zijn voor het gesprek. Het verliep allemaal heel soepel, en wij kregen veel informatie over Jakub en zijn achtergrond. Ook kregen wij gelegenheid om vragen hierover te stellen.

En dan de ontmoeting!!
Erg spannend allemaal, Grazyna, de vrouw van de adoptieorganisatie en wij gingen in de taxi naar het pleeggezin waar Jakub verblijft.
Daar aangekomen, zat hij in de kinderstoel, hij kreeg net een boterhammetje. Hij keek erg nieuwschierig naar ons en wilde uit zijn stoel om te spelen. Pleegmoeder maakte een uitzondering, dus hij mocht eruit! Wij hielden eerst even afstand om hem al spelend te observeren, zodat hij tijd had om aan ons te wennen.
We hadden speelgoed meegenomen om kado te geven aan hem, maar hij koos in eerste instantie toch veilig voor zijn eigen speelgoed. Dus hebben we met hem gespeeld, en op schoot gehad.
Het is een vrolijk mannetje, dat eerst de kat uit de boom kijkt, en vervolgens voorzichtig contact zoekt.
Wij zijn helemaal verkocht!
Terug naar de adoptieorganisatie hebben met volle overtuiging de handtekening onder het adoptieacoord gezet!

En vandaag mochten we weer naar hem toe! Hij herkende ons meteen en
was lekker aan het spelen op de grond. Het was goed te merken dat hij goed aanvoelt dat er iets aan de hand is, dus hield een beetje afstand. Dat duurde niet lang, want hij kwam weer lekker bij ons zitten en weer lekker met hem gespeeld.Ik -Anne- mocht hem een banaan geven en arnold om half 12 zijn boterhammetjes. Ook leuke foto's weer kunnen maken met hem! En gefilmd. We hebben veel vragen kunnen stellen aan pleegmoeder over zijn verzorging, omgang enz.enz.

En vanmiddag gingen we weer! Het was echt weer genieten, je merkt dat hij ons lief vind en zoekt lichamelijk contact, ook speelde hij verstoppertje met arnold! Hij was ons echt aan het uitdagen op een positieve manier. We mochten hem weer zijn koekje en fruit geven en daarna hebben we afscheid moeten nemen. Dit was emotioneel en moeilijk. Jakub moest erg huilen toen we weggingen, en dit betekend dat hij al goed aan ons begint te hechten. Voor ons erg vervelend om hem zo achter te moeten laten. Hopelijk mogen we snel terug!
Dit weekend blijven we nog even samen in Lublin, en vliegen maandag weer terug naar Nederland!

We houden jullie weer op de hoogte!

Liefs, Arnold en Annemarie

• 25 November 2011 - 22:42

Fam Hoogstrate:

wat klinkt het super! heel spannend allemaal.. maar wel op een positieve manier natuurlijk. wel fijn dat we zo toch een beetje meekrijgen hoe het allemaal gaat!

we wachten rustig af tot de volgende update!

groetjes

ad koos suzanne saulo helma rob johnny

• 26 November 2011 - 08:56

(o)pa & (o)ma V/d Be:

hoi Ar, An en Jakub, wat mooi om jullie zo samen als gezin te mogen zien.
    we kijken uit naar de eerste ontmoeting met onze kleinzoon "Jakub"

groetjes en xjes voor jullie allen daar

• 26 November 2011 - 15:12

Johan, Jo En De Kids:

We zijn blij voor jullie dat alles zo goed is verlopen! We hopen dat jullie snel terug mogen om jullie lieve kereltje voor definitief in jullie armen te sluiten, en hem niet meer te moeten acherlaten.

Groetjes van ons...

• 26 November 2011 - 18:25

Fam Butijn:

Hoi Arnold en Annemarie,

Wat een mooi verhaal om te lezen en heerlijke foto om naar te kijken! We hebben gisteren de troste oma van den Berge nog gesproken met hele positieve verhalen! Fijn dat het allemaal voorspoedig gaat. Hopelijk mag Jakub binnen afzienbare tijd mee naar Nederland...

Groetjes,
    Francois, Gerlinde en Maylin

• 26 November 2011 - 19:27

Jos&Ida En De Kids:

geweldig: ik kreeg kippevel toen ik de foto zag, wat een geluk. Jullie van harte gegund. hoop dat jakub vlug voor altijd bij jullie mag zijn.

• 26 November 2011 - 20:08

Fam.Hage:

Lieve Arnold en Ann,

Jullie hebben een paar zeer intensieve maar zeer bijzondere mooie dagen meegemaakt!
    Wat super dat Jakub zo op jullie reageert, en wat ontzettend moeilijk nu als je hem weer moet loslaten...
    We hopen en bidden dat jullie gauw terug mogen om jakub bij jullie te nemen! Het zal nu wel veel verwerken zijn van de afgelopen heftige dagen; geniet ook van jullie rust, fijn dat jullie daar ook even de tijd voor hebben en maandag pas terug vliegen richting NL.
    Geniet van deze zeer bijzondere, mooie momenten!

Dikke X Jo, Le & Mar.

• 26 November 2011 - 22:39

Pa En Ma Duijnkerke:

Lieve Anne en Arnold

Toen ik de foto van jullie zo saampjes zag ging er zoveel door me heen.
    En als ik dan zag van de week hoe het kinderkamertje zo netjes was en zo lekker rook, met de lakentjes op het bedje van toen jezelf klein was,
    Nou hij wordt met alle liefde verwacht.

liefs Pa en Ma Duijnkerke

• 27 November 2011 - 22:39

Johan, Marieke& Kids:

Kippenvel!! Wat mooi en wat bijzonder. Geniet ervan! Hopelijk mag hij snel met jullie mee naar huis, hij hoort bij jullie, jullie zoon! Gedragen, niet onder, maar in je hart!

• 28 November 2011 - 09:28

Mario,marianka&kids:

arnold en annemarie

wat een prachtige foto.
    ik werd er gewoon stil van en kreeg kippevel van jullie mooie ontmoeting met jullie zoon. Echt heel positief allemaal. Hopelijk mogen jullie snel jullie zoon opnieuw ontmoeten en dan voor altijd bij jullie komen wonen.
    Het lijk met heel moeilijk om hem nu achter te laten. Een hele goeie reis en we zien elkaar snel weer wel op de Oostdijk

Gr. Marianka, Mario, Elza-Marie en Carmen

• 28 November 2011 - 19:46

Bert-Jan&Jacorine:

wat een leuke foto!! echt een lief gezinnetje zo! hopelijk hebben jullie een goede terugreis! en we hopen Jakub snel te mogen verwelkomen op dn oastdiek!

• 29 November 2011 - 16:38

Fam Zuijdwegt Breda:

van harte gefeliciteerd lief kindje en op de foto al een leuk gezinnetje

• 29 November 2011 - 17:54

J & J:

Hej,

Echt super zeg, dat Jakub jullie gelijk vertrouwd en met jullie ging spelen enz. Al een grote stap!! Hopelijk mogen jullie hem snel thuis hebben! Leuke foto's ook.

Groetjes Johrans en Jessica